Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Kilka słów o Konradzie Swinarskim

redakcja Zuzanna Olbinska, Jan Karow, Krystyna Szymańska

redakcja naukowa Jan Karow, Paweł Płoski

Warszawa to zdecydowanie nie jest miasto Konrada Swinarskiego. Pierwszą myślą jest zawsze Kraków i Stary Teatr.

Ale przecież…

To w Warszawie się urodził, 4 lipca 1929 roku.

To Warszawa jest miastem, w którym studiował.

To warszawska PWST – dziś Akademia Teatralna – była jego szkołą, a on wciąż pozostaje najwybitniejszym absolwentem wydziału reżyserii.

To w Warszawie zaczynał, reżyserując w Teatrze Dramatycznym, Współczesnym, Ateneum, Żydowskim czy Operze Warszawskiej.

To z Warszawy ruszał w świat. Trzykrotnie wyjechał na zagraniczne stypendia, potem łącznie siedem razy do Berlina, Lubeki i Tel Awiwu, żeby tam reżyserować. Dopiero po tym wszystkim, w 1965 roku, zaczęła się jego praca w Krakowie.

Te argumenty wydały się wystarczającymi, by jego dziewięćdziesiąte urodziny obchodzić właśnie w Akademii Teatralnej w Warszawie.

 

SPIS TREŚCI

 

Wstęp

I

Łucja Demby – Konrad Swinarski: teatr jako sposób przekazywania myśli

Dorota Kozińska – Nieukończony proces powstawania

Magdalena Rewerenda – sezon: swinarski. Problematyczny mit Konrada

II

Beata Guczalska – Konrad Swinarski: świat jako wróg. Domysły

Paweł Zarychta – „…butów potrzebuję bowiem najpilniej”. Niemieckojęzyczne listy Konrada Swinarskiego do rodziny Seyffertów

Joanna Walaszek – Konrad Swinarski w Teatrze Dramatycznym m. st. Warszawy (1958–1962)

III

Maria Napiontkowa – „Wspólni aktorzy” Konrada Swinarskiego i Jerzego Jarockiego

Jan Karow – „Rola skończona”. Pierwsze i ostatnie „Wyzwolenie” Jerzego Treli

IV

Elżbieta Baniewicz – Swinarski, czyli konformizm? 

Rafał Augustyn – Wokół Pluskwy

V

Zuzanna Olbinska – Od izraelskich notatek do krakowskich nagrań. Wizja Ducha ojca w niezrealizowanym „Hamlecie” Konrada Swinarskiego

 

Wydawnictwo: Akademia Teatralna im. Aleksandra Zelwerowicza

Warszawa 2021

ISBN: 978-83-953211-2-2

Format: 20,5 x 14,5 cm

 

CENA: 25,00 PLN

 

WYDAWNICTWA MOŻNA NABYĆ:
w kasie Teatru Collegium Nobilium
(ul. Miodowa 22/24)

ZAMÓWIENIA:
telefoniczne: 662 155 960 
mailowe: wydawnictwo@e-at.edu.pl