Zapraszamy na showcase AKADEMIA TEATRALNA – EKSPOZYCJA
AKADEMIA TEATRALNA – EKSPOZYCJA
Posługujemy się rozmaitymi językami teatralnymi, korzystamy ze zróżnicowanych źródeł literackich i kulturowych, prezentujemy różne światopoglądy. Poszukujemy w obrębie otwartego zbioru potencjalnych modeli teatru i sposobów ekspresji. Zapraszamy do wspólnych podróży artystów wywodzących się z najrozmaitszych tradycji i środowisk, praktykujących różnorodne metody pracy!
Niektóre prezentowane formy są długie, inne krótkie. Niektóre są zabawne, niektóre mroczne. Niektóre skierowane do młodej publiczności, inne tylko dla widzów o mocnych nerwach. Wspólnym mianownikiem jest to, że wszystkie prace, które zdecydowaliśmy się Wam pokazać pochodzą prosto z serca. Z radością, w atmosferze święta, chcemy podzielić się z Wami tym, o czym chcemy opowiadać.
___
Zapraszamy na showcase spektakli w reżyserii studentów i studentek Akademii Teatralnej w Warszawie!
WSTĘP BEZPŁATNY
11.12 | 17:00 | Aula | 35 minut
Czwarta symfonia, reż. Magdalena Milczarska
Kiedy muzyka staje się jedyną ekspresją niewypowiadalnego pożądania…
11.12 | 18:00 | Sala Biała | 30 minut
Młyn nad Utratą, reż. Ada Branecka
Młodość to czas poszukiwania swojego miejsca w świecie, ideałów i tożsamości. Trójka przyjaciół, każdy na innym etapie drogi, rozmawia o świętości. Czym jest świętość i czy w ogóle istnieje? Mały święty staje w obliczu próby, a na jaw wychodzą skrywane uczucia.
11.12 | 19:00 | Sala im. Kreczmara | 50 minut
bachantki, reż. Łukasz Groszkiewicz
bachantki są moim krzykiem rozpaczy. Dionizos częstuje ludzi obłędem, winem, to znaczy wytchnieniem, zapomnieniem, snem, szczęściem, ekstazą. To grupa indywidualnych samotności, skażonych przez fałszywe obietnice, nakarmionych kłamstwem, że życie jest jakąś szansą, że gdzieś tam czeka na nich szczęście i spełnienie, że świat, w którym funkcjonują, pozwoli im stać się wymarzonymi wersjami siebie. Ucieczka przed szarością swojej rzeczywistości w wyobrażenia. Dionizos daje im to złudzenie, że rzeczywiście, może im się to udać. Ono trwa chwilę, jest nieprawdą, bardzo go potrzebują. Głuchy krzyk. Chcę się zatracić w ekstazie, ale ekstazy nie ma. Chcę być bachantką. Umrzeć, usnąć i nic poza tym… i wierzyć, że sen uśmierza ból. Umrzeć i śnić może?
11.12 | 20:30 | Koło | 20 minut
Wyzwolenie, reż. Bartosz Buława
Utwór Wyspiańskiego stanowi jedną z najważniejszych pozycji kanonu polskiego teatru i literatury. Uznawany jest za jeden z tekstów fundamentalnych dla narodowej mitologii. Prezentowana etiuda jest próbą zbadania jakie wyzwania stawia i jakie możliwości otwiera ten tekst w rzeczywistości, w której tradycyjne pojęcia takie jak naród i wspólnota czy sztuka i artysta ulegają radykalnym redefinicjom. Kim może być współczesny Konrad? Jakie sensy dramatu są utracone dla współczesnego odbiorcy, a jakie nowe ujawnione mogą być w nim dopiero obecnie?
12.12 | 20:00 | Sala im. Kreczmara | 60 minut
pornoLIVE, reż. Marcin Starosta
Dlaczego tak trudno jest nam rozmawiać ze sobą o seksie? Wiele lat temu, pewna matka nakazała swojemu kilkuletniemu synowi zamknięcie oczu podczas sceny erotycznej w filmie Imię róży. Ta powszechna sytuacja stała się dla twórców i twórczyń inspiracją do teatralnej pracy. Postawili sobie oni pytania dotyczące kwestii tabu oraz tłumienia seksualności w naszym społeczeństwie, jak i w prywatnym życiu. I tak powstało pornoLIVE.
13.12 | 18:00 | Sala im. Kreczmara | 30 minut
Przez światła, reż. Victoria Yegorova
Film opowiada historię Natalii, emigrantki z Białorusi, która po protestach i kolejnych aresztowaniach wyjeżdża do Polski. Natalia jest studentką aktorstwa, ale w Polsce pracuje jako sprzątaczka. Aby osiągnąć swój cel, jakim jest występowanie na scenie, Natalia musi zmierzyć się ze swoimi lękami i właśnie wtedy, gdy wszystko wydaje się układać, nagle pojawia się nowa przeszkoda…
13.12 | 19:00 | Sala Biała | 90 minut
Ciao Bella. Ostatnie przedstawienie Pasoliniego, reż. Błażej Tokarski
Rankiem 2 listopada 1975 roku na plaży w Ostii znaleziono zmasakrowane szczątki skandalizującego poety Piera Paolo Pasoliniego. Pomimo wyroku skazującego nastoletniego pracownika seksualnego za morderstwo dokonane na kliencie, okoliczności śmierci skandalisty do dziś pozostają niewyjaśnione i stanowią kanwę mniej lub bardziej fantastycznych teorii spiskowych. Wśród podejrzanych o zlecenie zabójstwa wymienia się faszystów, komunistów, wielki kapitał, a nawet Watykan – skonfliktowany ze światem indywidualista był nienawidzony ponad podziałami. Etiuda powstała na podstawie fragmentów tragedii Pasoliniego. To oniryczna, uzurpatorska fantazja o reżyserze-męczenniku, jego skomplikowanej relacji z największą ikoną dwudziestowiecznej opery Marią Callas i wreszcie jego najsłynniejszym dziele, jakim była makabryczna, niejasna i frapująca do dziś instalacja odnaleziona w Święto Zmarłych przez ludzi przeciętnych.
14.12 | 19:00 | Sala im. Kreczmara | 90 minut
Przyjaciel nie z tego świata, reż. Marta Twardowska
Czy masz tak, że starasz się odnaleźć w rzeczywistości, która nie przystaje do Ciebie? Nasze bohaterki też mają ten problem. Urszula goni za marzeniem i próbuje je zrealizować za wszelką cenę, nawet jeśli oznacza to rozstanie z bratem Waldemarem. Marta próbuje sobie poradzić z blokadą twórczą razem z przyjacielem Antkiem. A może po prostu czują się samotne i szukają pomocy? Spektakl stworzony z myślą o młodym widzu, poruszający tematy przyziemne, goniący za marzeniami, a jednocześnie próbujący uchwycić delikatną materię depresji.